Posts

Showing posts with the label tanamanku

Tanamanku..

Image
Salam..

yeay! akhirnye dapat gak enterpremkan hasil cucuk tanam aku dalam blogku yang ku sayang ni..

Jom layan pic aku ni.. -Daun Pandan- Dulunya aku tanam di belakang rumah.. tapi leceh betul nak kene ke belakang redah kotor2 kan.. so aku alihkan skit kat pasu.. dan sekarang dah membesar rumpunnye..
-Pokok Limau purut-Agak susah pada aku nak tanam pokok ni.. sebab ulat bulu suka betul makan daun die.. eee geram betul. Tapi yang peliknye aku sendiri tak penah pun tengok ulat bulu tu.. tau2 je, daun die dah selamat kene makan.. yang tinggal batang die je.. -Serai- dari sebatang yang aku cucuk dalam pasu tu.. akhirnye dah jadi berbatang2.. memang seronok sangat tengok serai ni tumbuh dengan jayanye.. lepas ni, nak kene alihkan skit ke atas tanah. Sebenarnye sebelum ni aku ada gak tanam kat atas tanah..dan dah cecah ke rumpun pun. Aku tanam kat tepi umah.. tapi ntah sape lah yang 'baik' sangat, ambil serumpun serai aku tu sampai tak tinggal jejak pun.. geram betul ngan jiran2 yang ee…