Posts

Showing posts with the label Vivix Shaklee

Kanser Payudara. Jom Ambil tahu!

Image
Assalamualaikum..



Petang yang damai, sebab sedang hujan kat luar kedai ni.

Hari ni nak bercerita tentang Kanser Payu Dara. Ramai yang pernah dengar or pernah nampak ayat 'Kanser Payu Dara'. Tapi, berapa ramai yang 'Ambil Tahu'?

Saya pun antara orang yang tak ambil tahu juga sebelum ni, tapi kebelakangan ni rasa nak ambil tahu tentang kanser payu dara ni amat ketara. Lebih lagi bila agak kerap terima khabar dari rakan2 terdekat tentang kisah kawan/mak/saudara perempuan mereka meninggal kerana penyakit Kanser Payu Dara ni.

Baik lah, Tahu ke apa itu Kanser Payu Dara?





Seperti yang kita semua sedia maklum, setiap manusia ni telah pun punya sel kanser di dalam tubuh, tapi ianya samada sel yang aktif menjadi kanser atau sel yang tidak berubah (sihat).  Lumrah keadaan sel-sel dalam tubuh kita ni, biasanya sel-sel ni akan membuat pembahagian dengan keadaan yang terkawal dan ia di hasilkan mengikut keperluan tubuh kita. Bila sel2 ini di hasilkan berlebihan dari keperluan, makan …

Tips berhenti merokok

Image
Assalamualaikum..

Jom Berhenti merokok. Tak ada faedahnya pun merokok ni.. lebih banyak rugi dari untung ye..Membakar duit je tau.

Buat perokok tegar, sayangilah diri anda. Kanser, masalah jantung, sukar bernafas dan masalah paru2 sedang menunggu anda. Ayuh usaha untuk berhenti merokok. Merokok bukan hanya melibatkan anda seorang,malah akan terkesan pada keluarga anda yang menghidu asap rokok anda itu. Elakkan lah diri anda menjadi pembunuh senyap pada orang tersayang.

Bagaimana nak berhenti rokok?
Jom cuba amalkan vivix ini..


Bagaimana vivix membantu?
1. Supliment antioksidan yang sangat tinggi
2. Melawan radikal bebas oleh nikotina
3. Lindungi sel2 yang rosak.

Testimonial kami:



Berminat?  Cari saya untuk belian ya. 
Suzianti Maswar SID pilihan anda 012.3814786


Kenapa vivix Shaklee mahal?

Image
Haaa ramai yang tanya, kenapa lah mahal sangat Vivix ni kan?

sebabnya, ramuan dalam pembuatan vivix ni sendiri.. dia gunakan buang anggur yang bagus. Super Grape. Di mana ia memberi banyak manfaat dalam kesihatan secara menyeluruh.

Sebab tu jugalah, vivix ni di gelar King of suppliment..


Ini dia rupa bentuk ANGGUR MUSCADINE..

Ramuan terpenting dalam Vivix..

Apakah kelebihan Anggur Muscadine?

Anggur Muscadine berbeza dengan anggur yang lain kerana terkandung lebihan 1 kromsom berbanding anggur yang lain.

 Biasanya anggur mempunyai 19 pasangan kromsom sahaja. Tetapi dengan anggur muscadine ada 20 kromsom.

 Disebabkan kandungan kromson nya yang mempunyai pasangannya dan ia memberikan banyak faedah iaitu sifat antioksida yang kukuh dan fungsi imunnya lebih tinggi.

Saiz anggur ini seperti buah golf iaitu harga mentah mencapat RM100 sebiji!!!

Mahal kan tetapi tak tertanding dengan khasiatnya. Ia boleh didapati di kawasan yang ekstrem iaitu kawasan liar yang menyebabkan anggur muscadine mem…

Vivix Shaklee Penawar Diabetes (kencing Manis)

Image
SOAL JAWAB VIVIX

Q: APA ITU VIVIX?
Vivix adalah sejenis cecair pekat berwarna merah yang terhasil daripada kandungan anggur muskat dan tumbuh-tumbuhan lain. Di dalam Vivix terdapat ramuan yang dipanggil resveratrol yang bersifat anti oksida, anti inflamasi dan anti kanser.

Q: APA ITU RESVERATROL?
Resveratrol ialah sejenis phenol semulajadi yang wujud di dalam tumbuhan anggur terutamanya jenis muskat dan anggur kulit merah serta Knotweed Jepun. Kajian saintifik menunjukkan resveratrol sangat memainkan peranan dalam memanjangkan usia kerana ia dapat melawan penuaan pada tahap sel.

Q: BAGAIMANA VIVIX DAN RESVERATROL BERFUNGSI SEBAGAI PENAWAR DIABETES?
Terdapat 2 cara resveratrol membantu pesakit diabetes/kencing manis:
1. Meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin:Rintangan insulin adalah satu daripada faktor penyumbang utama diabetes/kencing manis. Jika sensitiviti tubuh terhadap insulin dapat ditingkatkan, kita boleh memberhentikan diabetes/kencing manis.Apabila tubuh kita…