Posts

Showing posts with the label Sengal

Lagi kisah ttg Pemilik kenderaan Sengal..

Salam..

Wah, ramai yang beri nasihat dan tak lupe juga beremosi tentang tajuk pg td kan?
Aku lg lah emosi.. geram sangat.. tapi fikirkan aku sedang berbadan dua ni,
tak ada lah aku pergi serang atau marah atau lanyak kereta tu..
aku just duduk kat buaian depan umah sambil tengok2 sapa empunya kenderaan tu.

Bila dah petang dlm 6.30 tu, pemilik pun kuar..
tapi malangnye, tiada langsung perasaan atau ungkapan "MAAF" dari orang tersebut..
Terus je berlalu macam tu saje..
Maka, kesimpulannya.. mungkin PEMILIK BERKENAAN MUNGKIN RABUN..

Ada lagi kisah yang berlaku sebelum2 ni sebenarnye..

FLASHBACK balik ek..

Sebelum ni, ade lah jiran depan umah kami tu buat kenduri kahwin anaknya,
Maka ramai lah yang hadir..
Seperti biasa, ramai juga lah yang tumpang parkir tanpa izin.. (tak pe lah kan.. janji tak kacau org)
Kebetulan waktu tu kawasan umah aku x banyak kereta,
Garaj untuk letak 2 biji kereta kat tepi umah pun kosong lah..
Masa tu dalam jam 12 tengah hari, time ramai dh dtg makan.

So kami ni pun, s…

Pemilik kenderaan yang SENGAL!!

Image
Salam.. Tajuk agak Sengal pagi2 ni.. Ni ha, aku nak cerita kisah di petang hari ahad lepas.. Tentang seorang hamba allah a.k.a pemilik kenderaan Perodua Myvi berwarna silver, yang aku rasakan manusia ni punya otak yang kurang berfikir, sengal dan mungkin juga tak ada otak!! (ayat geram ni) Petang tu ada jamuan hari raya kat surau depan umahku itu, makanya, ramai lah penduduk kg yang datang.. tapi parking tak ada lah sesak pun.. sebab rata2 mereka ni jalan kaki je. Tapi yang membangkitkan kemaharan dan kegeraman kami ni, ada pulak PEMILIK KENDERAAN YANG SENGAL atau tak ada otak ni, telah meletakkan kenderaannya betul2 kat jalan masuk ke kawasan rumah kami. Pelik bin geram jugak lah tengok kereta tu tiba2 je wujud ngam2 kat pintu masuk umah.. sedangkan dalam kawasan dan luar kawasan umah kami tu masih banyak lagi kawasan yang kosong.. Kebetulan pula, adik iparku keluar, dan kami ada tetamu yang nak dtg kerumah. Maka, bila mereka ni balik dan datang, terpaksa lah mereka parkir kereta di luar kawasa…