Posts

Showing posts with the label Alfalfa Shaklee

MISI: Kempiskan Perut

Image
Assalamualaikum..

Dah tengah malam baru dapat peluang update blog.

Ok, misi perut kempis buat ibu2 yang lepas bersalin. Bagaimana nak kempiskan perut anda tu dengan cepat?

Ini tips paling mudah boleh anda amalkan.

1. Menyusukan anak.
Mudah kan? It is a nature situation. Tak perlu susah payah. Hanya susukan bayi anda secara berterusan, dah pastinya perut undercontrol. Saya dah cuba ye.  Memang menjadi.. terrrbaik. Menyusukan anak ni bantu burn kalori dari dalam tau..
Untungnya ibu yang menyusukan anak ni..kan??

2. Berbengkung.
Bagi yang bersalin secara normal, usai je bersalin,anda dah boleh terus berbengkung. Sapu minyak panas dan bengkung lah perut anda hingga ke pinggul. Saya guna bengkung zip zap tu je. Mudah dan rasa selesa sangat. Harga pun murah.
Berbengkung juga bantu menyokong kekenduran perut kita. Bagi ibu yang bersalin secara cezer, boleh berbngkung selepas luka sembuh atau lepas 3minggu bersalin. Pastikan luka dah kering ye

3. Jaga makan.
Makan lah berpada2,dan seadanya. J…

Alfalfa atasi masalah bau badan dan mulut

Image
Assalamualaikum sahabat..

Ada ke yang sedang mengalami masalah bau badan dan mulut ni?

oopppsss... kesian.
Semestinya anda rimas dan malu..
Semestinya anda juga telah cuba mandi dan letak perfume di tubuh dan gosok gigi serta berkumur banyak kali dalam sehari kan?
tapi malangnya masalah tetap datang..

Banyak punca yang menyebabkan bau badan ni. Antaranya;
Saiz badan
Jantina
Umur
Keadaan cuaca
Bangsa
Pemakanan
Dan sebagainya..

Tahu tak faktor utama berlakunya masalah bau ni?
Ianya di sebabkan TOKSIN dalam badan kita..
Kajian telah menunjuk kan bahawa, penghadaman yang tidak sempurna dan masalah sembelit akan mendatangkan masalah bau badan dan mulut ini..


ALFALFA COMPLEX SHAKLEE MAMPU MEMBANTU ANDA.
#Sesuai dengan fungsinya sebagai ejen detoks.

#Membantu mereka yang mengalami masalah ini. 

#Alfalfa merupakan herba yang digunakan secara tradisi untuk meningkatkan kesihatan badan. 

#Alfalfa yang juga nama saintifiknya dikenali sebagai Medicago Satina mempunyai ejen antibakteria yang terdapat…

Atasi masalah selulit dengan Shaklee

Selulit..

Sapa yang suka dengan selulit kan?
Lemak yang terperangkap di bahagian kulit tubuh kita memang sangat di geruni. Lebih2 lagi oleh kaum wanita.. jangan ingat Orang gemuk je ada selulit ya.. orang kurus pun ada selulit juga tau..

Selulit merupakan lemak yang terperangkap di bahagian bawah lapisan kulit. lemak2 yang gagal di buang ini akan bergumpal menjadi 1 gelombang pada permukaan kulit kita.

Rupanya, memang sangat hodoh!

Apa punca berlakunya Selulit ni?
1. Disebabkan Hormon
2. Perubahan fizikal badan.
3. Apabila duduk terlalu lama dan dalam posisi yang salah.
4. Pengambilan kafein juga boleh mengakibatkan selulit, jadi kurang atau stop lah pengambilan teh, kopi, nescafe dan yg bersoda.
5. Berat badan yang tidak stabil juga mengundang berlakunya selulit
6. Pola makanan yang tidak teratur. Terlalu banyak makanan berlemak akan menyebabkan lemak itu lambat di urai maka ia akan terus tersimpan di dalam tubuh kita.

Bagaimana nak hilang kan selulit dengan Produk shaklee??
Nah.. in…